Blogg Skapa fantastisk kundlojalitet genom att ge gåvor till klienter

Gift ideas for clients

Studier efter studier har visat att människor gör köpbeslut främst på känslor, snarare än orsaker.

För företag som positivt kan väcka kundernas känslor (lycka, glädje, spänning, hopp, etc.), de belönas med otroliga kundlojalitet.

Dessutom har vissa av dessa kunder blir deras mest passionerade ambassadörer och evangelister.

Listor över framgångsrika företag som kommer till mitt sinne som bäst på omrörning kunders känslor är Apple, Zappos, Johnson och Johnson, Ritz Carlton, och Disney.

Dessa företag är framgångsrika eftersom de erbjuder enastående produkter och tjänster som glädje och överraskar kunderna.

Saker du kan göra för att röra Kundernas Känslor
Oavsett vad företagen du är i, du faktiskt kan göra mycket för att injicera positiva känslor till dina kunder. Först, fokusera på de saker du gör som påverkar dina kunder. Det kan handla om produkter, din tjänst, din avkastning politik, dekorationer och städningen av din butik, etc.

Fråga dig själv om det finns saker du kan göra (med en minimal kostnad och tid medverkan) för att förbättra kundupplevelsen. Ibland kan även små saker du gör någons dag!

Nu, om du vill ha ett bergsäkert sätt att röra positiva känslor bland dina kunder, överväga att ge presenter till dina kunder!

Varför ge gåvor till kunder är det bästa sättet att Trigger positiva känslor
Som människor, vi älskar alla att ta emot gåvor, oavsett vad de tillfällen. Gåvor får oss att känna mig speciell och har makt att injicera vår ande med positiva känslor. Tänk på när du först öppnade en födelsedagspresent eller en julklapp. Kommer du ihåg spänningen du kände när du slet sönder omslag? Nu skulle en överraskning glädja oss ännu mer!

Förutom att glädja dina kunder, kommer den goodwill som genereras från din omtänksamma gåvor göra mer för ditt företag än någon reklam eller marknadsföring. Ditt företag kommer att njuta av upprepade inköp, ökad lojalitet och mer positiva hänvisningar.

Bör således ge gåvor till dina kunder och framtidsutsikterna är en viktig del av din marknadsföring.

Saker att tänka på när du väljer presenter till dina kunder
När du väljer presenter till dina kunder, tänka på följande:

  • Välj gåvor som du vet att dina kunder kommer att använda och njuta. T-shirts, pennor och muggar emblazoned med din logotyp är cheesy och gör inget för att väcka positiva känslor.
  • Kvalitet frågor.
  • Inkludera en handskriven anteckning att berätta för dina kunder hur mycket din uppskattade dem att göra affärer med dig.


Presenttips för dina kunder
Gåvor att dina kunder kommer att njuta av bland annat presentkorgar, vin, biobiljetter, presentkort till lokala spa och restauranger.

En nnan bra idé är USB-minnen!

Varför USB Flash Drive ställer stora gåva

branded USB flash drives for client gifts

I dagens digitala tidsåldern, USB-minnen är populära bland konsumenterna när de är användbara för att lagra och dela foton, videor och andra digitala filer.

USB-minnen finns i många olika stilar och lagringskapacitet. Dessutom kan du anpassa enheterna genom prägling eller gravyr dem med din logotyp och Business Contact info.

Eftersom USB-minnen har lång livslängd (varar 10 år eller mer), blir ditt varumärke upprepad exponering under en lång tid framöver.

Så, ge USB-minnen med tryck till dina kunder är inte bara bra för att generera god vilja är det också bra för varumärket exponering.

Gärna dela dina upplevelser
Har ditt företag gjort någonting nyligen att glädja dina kunder? Vänligen dela genom att kommentera nedan!


flashbay Författare:Peter Nguyen
1 Kommentarer | Lämna din kommentar 
Sean L | 05 Jun, 2011
Thanks for reminding me the importance of giving gifts. This reminds me of the "law of reciprocity" concept I learned in my psychology class. If you do something nice to others, they will tend to reciprocate.
*
* Kommer aldrig att visas
(Om tillämpligt)
Kommentarer från författaren kommer att skickas till dig via e-post.
Vid inlämning av detta formulär behandlas dina uppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.