Blogg 8 varumärkesstrategier för att hjälpa ditt lilla företag att växa

Branding är inte bara för stora företags. Det spelar också en viktig roll för att hjälpa småföretag att växa. Ditt varumärke är mer än bara en logotyp - det är värdena och vad varumärket representerar. I det här inlägget hjälper vi dig att utforska de 8 varumärkesstrategierna som kan hjälpa till att växa ditt lilla företag.

1) Skapa en position i din marknad

Det är viktigt att förstå vad ditt varumärke står för. Genom att ha en tydlig plan för hur du vill bli känd på marknaden kan ditt småföretag börja bygga auktoritet och erkännande i det området. Detta hjälper också till att forma hur du marknadsför ditt företag och hur du pratar med dina kunder.

2) Definiera din målmarknad

Det låter enkelt, men inte alla är din idealiska kund. Det är viktigt att förstå vem din målgrupp är. Några frågor du kan fråga är:
Hur gamla är de?
Vad är deras intressen?
Varför skulle de använda min produkt eller tjänst?
När du förstår vem du marknadsför till, kan du sedan kan du adaptera dina varumärkes- och marknadsföringsmeddelanden för att nå och engagera de specifika personer som sannolikt kommer att köpa från dig.

3) Skapa varumärkesriktlinjer

Att skapa varumärkesriktlinjer hjälper ditt lilla företag att uppnå samma utseende och känsla i alla dina marknadsaktiviteter. Det är viktigt att ha detta på plats så att ditt varumärke kan erkännas av dess design, färger och stil.


4) Markera din unika säljpunkt

Med så mycket konkurrens på marknaden, vad gör ditt lilla företag sticka ut? Det är viktigt att lyfta fram vad som gör ditt företag unikt för att sticka ut från konkurennsen. Detta kan innehålla faktorer som: - pris - produktval - rik historia eller arv genom att dela dina unika egenskaper hittar du att du kommer att locka fler lojala kunder till ditt företag som delar samma värden.


5) Markera dina kunder

Ny forskning från Nielsen Consumer Trust Index visade att 92% av konsumenterna litar på organiskt, användargenererat innehåll mer än de litar på traditionell reklam. Markera dina kundrecensioner på din webbplats, sociala medier och offline marknadsföringsmaterial är ett bra sätt att bygga förtroende och skapa bra innehåll för ditt varumärke. Detta bidrar till att fungera som socialt bevis, uppmuntrar andra att ta reda på mer om din produkt eller tjänst.

6) Dela ditt varumärkesberättelse

Det är svårt för dina kunder att relatera till bara en logotyp. Därför vill du dela med dig av din varumärkeshistoria. Att dela en historia om ditt företag är ett bra sätt att skapa ett emotionellt svar från dina kunder. Det är detta känslomässiga svar som bidrar till att bygga förtroende som så småningom leder till försäljning. När du delar din berättelse vill du markera dina kunder, anställda och företagets historia.

7) Dela din kunskap genom en blogg

Skapa en blogg hjälper ditt lilla företag att erbjuda värdefull information till målgruppen. Detta hjälper till att skapa ditt varumärke som en auktoritet på marknaden. Ju mer innehåll du skapar, desto mer värde ger du för dina kunder. I gengäld är dina kunder villiga att tillhandahålla en e-postadress eller kontaktinformation som hjälper till att göra dem till prospekter.

8) Ge bort tryckta produkter

Reklamprodukter hjälper ditt lilla företag att öka varumärkets erkännande. De är både värdefulla för nya och befintliga kunder så länge du valt rätt produkt. Tricket är att se till att du valde en kampanjprodukt som är praktisk för dina kunder, som USB-minnen, Hörlurartelefonfodral eller till och med en Bluetooth® -högtalare.

Om du vill köpa någon av våra produkter för dina marknadsföringsbehov, fyll i vårt snabba Citatformulär och en Personlig kontoansvarig kommer snart att komma i kontakt!

flashbay Författare:Sarah Chambers
Bli först med att lämna en kommentar:
*
* Kommer aldrig att visas
(Om tillämpligt)
Kommentarer från författaren kommer att skickas till dig via e-post.
Vid inlämning av detta formulär behandlas dina uppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.