Twister

Blogg Följ dessa mässa marknadsföring tips för att få mer kvalificerade leads

Trade show tips

Även nya marknadsförings idéer som sociala medier, bloggar och YouTube får all publicitet och hype, mässor fortsätta att vara en viktig marknadsföringskanal för många organisationer.

Mässor ger dig stor möjlighet att samarbeta med dina kunder och partners ansikte mot ansikte, förvärva kvalificerade leads, få media och öka ditt varumärke synlighet.

dock utan ordentlig planering och genomförande, kan du spola mycket av din marknadsföring dollar ner i avloppet utan att få de resultat du vill.

För att få ut det mesta av mässor, en väl genomförd plan som behandlar din marknadsföring verksamhet före showen, under showen och efter showen är avgörande för din framgång.

Här är några tips som hjälper dig driva en framgångsrik marknadsföring mässa:

# 1: Välj mässor klokt

Mässor kostar massor av pengar. Så gör din forskning och välja visar klokt! Ta reda profil för deltagarna genom att prata med showen arrangören. Se till att din målgrupp för dina produkter eller tjänster är väl representerade.

Om showen är prisvärda och kan utsätta dig för din målgrupp, så har du definitivt grönt ljus att välja att visa.

När du har hittat en show som passar dina behov, informera och bjuda in dina möjligheter att besöka din monter genom personliga samtal, vykort, e-post, ditt företag blogg, och webbplatser för sociala nätverk (Facebook, Twitter, LinkedIn, etc.).

Anmälan och inbjudan ska skickas ut 2-4 veckor före evenemanget. Dessutom kan du locka ytterligare dina möjligheter att besöka din monter genom att nämna ditt giveaways mässa.

# 2: Välja rätt personal och utbilda dem

Din personal representerar ditt varumärke och ditt företag. Deras handlingar och professionalism på mässan är nycklar till ritning deltagare till din monter, skapa ett positivt intryck på utsikterna, och att få hög kvalitet leder. Som sådan, välja rätt personal och rätt utbildning dem är kritiska för din framgång:

  • Välj personer som har vänliga och engagerande personlighet och lite aggressiv. Också se till att de har kunskap om de produkter och tjänster och kan ge intelligenta svar på deltagarnas frågor.
  • Personal behöver utbildas i vad och hur försäljningen meddelanden ska levereras och hur du kvalificerar utsikterna genom att ställa de rätta frågorna. Deltagare som inte uppfyller den profil av dina potentiella kunder bör snabbt men artigt avvisas.

    För framtidsutsikter som passar kriterierna för potentiella kunder, ska du personalen engagera dem, ge dem produktdemonstrationer, och svara på frågor relaterade till dina produkter, tjänster eller företag.

    Slutligen, förutom att samla in kontaktinformation, bör din personal be om information som hjälper försäljningen avgöra kvaliteten på ledningen. Denna information är avgörande för att följa upp processen.

# 3 Välj meningsfullt och användbart promotionella gåvor

Detta är ett kritiskt steg, som många företag förbiser. De flesta organisationer gör misstaget att ge ut "billiga" reklamartiklar, vilket kan matt ditt varumärke.

Underskatta inte kraften i effektiv PR-giveaways. Rätt reklamartikel tjusar ditt varumärke till dina kunder och hjälper till att öka medvetenheten och synlighet för ditt varumärke.

Ditt val av give-aways bör uppfylla följande kriterier:

  • De måste vara av hög kvalitet och ha praktisk användning - en hög kvalitet och bra PR-post kommer att uppskattas av mottagarna och ge ditt varumärke en bra bild.
  • De måste ha lång livslängd - Om mottagarna kan använda produkten i många år framöver, blir ditt varumärke upprepad exponering till noll kostnad för dig.
  • De måste ha stora och framträdande varumärket områden för att skriva ut din logotyp, marknadsföring, och kontaktinformation.

Bland myriad av reklamartiklar, USB-minnen med tryck kör är de få som uppfyller ovanstående krav . Som sådan har USB-minnen blir det hetaste reklamartiklar på senare år.

Olika modeller av skräddarsydda USB-minnen
Olika modeller av kundanpassade USB-minnen

Fördelar med att använda USB-minnen som give-aways:

  • I dagens digitala tidsåldern, USB-minnen är mycket praktisk och används ofta för att lagra / kopiera / bilder överföring, videor, musik och annat digitalt innehåll. De har också en lång livslängd, vilket ger ditt varumärke upprepad exponering under en lång tid framöver.
  • USB-minnen finns i många olika stilar och lagringskapacitet för att passa din PR behov. Populära stilar inkluderar kreditkort USB, trä / bambu usb (om du vill att främja en miljövänlig bild), USB-nyckel, USB-snodd, USB-penna etc.
  • USB-minnen har framträdande branding områden för dig att trycksak eller gravera din logotyp, näringsliv slogan, och kontaktinfo.

En ytterligare fördel som är unik för USB-minnen är förmågan att förspänning enheterna med din marknadsföring presentationer, produkt datablad eller kataloger, videor eller något du kan tänka på för att få din marknadsföring budskap.

Dessutom, när köps i lösvikt, USB-minnen blir mycket prisvärt!

# 4: Ha en plan för mässen att följa upp med leads

Även om du kanske har gjort ett fantastiskt jobb på mässan, är ditt arbete inte gjort än! Alla dessa ansträngningar skulle gå till spillo om du inte har en väl planerad plan för inlägg visa att följa upp med dina leder.

Först bör du ha ett system för att betygsätta kvaliteten på varje bly. Den kvalificerade leads ska sedan lämnas ut till försäljning för uppföljning.

Vänta inte för länge med att följa upp den leder ändå. Din säljare bör skicka e-post och ring din leder direkt efter showen (inom en vecka) medan dina utsikter fortfarande har du i färskt minne. Du kanske också vill skicka personliga handskrivna anteckningar för att tacka dem för att besöka din monter och inkludera din katalog, broschyr eller annat lämpligt marknadsföringsmaterial.

vara proaktiv i att försöka engagera sig och få kontakt med dina framtidsutsikter hela kan skilja dig från dina konkurrenter och ger dig en bättre chans att vända de som leder in till livstid kunder.

# 5: Schemalägg en översyn med personal efter mässan

Slutligen bör du utföra post-show översynsmötet med din personal för att dela erfarenheter och lärdomar dokument lärt sig. Dessa anteckningar bör användas för att förbättra resultatet av din nästa kampanjer mässa.

Jag hoppas ovanstående tips hjälper dig att köra en bättre kampanjer mässa och få de resultat du vill ha. Lycka till!


flashbay Författare:Peter Nguyen
2 Kommentarer | Lämna din kommentar 
Wil Porter, Ansaphone Service, Inc. | 27 Jun, 2011
On Point # 3 - meaningful give aways
I just returned from a national industry conferece where a trade show give away at a booth was 6 oz bottles of hot sauce.
I can't pack that in my carry on because it's over 3ozs and liquid - also i am not about to pack that in my checked luggage in the event it explodes al over everything ... 
A USB would have been much better and more appreciated

Happy trade showing ...
Matt , APG Tradeshow Displays | 03 Nov, 2011
Great post! Very useful information. I'm going to link to this article on our blog for you.

Matt Baron
APG Tradeshow Displays
*
* Kommer aldrig att visas
(Om tillämpligt)
Kommentarer från författaren kommer att skickas till dig via e-post.
Vid inlämning av detta formulär behandlas dina uppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.